11. září 2020
Téma:  Materiály
Typ: 
Článek

Ideál moderních obalů aneb holka pro všechno

Ideál moderních obalů aneb holka pro všechno

Obalový průmysl čelí novým výzvám. Dnešní obal musí nejen prodat obsažené zboží. Měl by být vyroben z recyklovatelného materiálu, chránit před zkažením či poškozením, dávat co nejvíce informací a zároveň vytvářet co nejméně odpadu. V důsledku toho musejí dnešní výrobci obalových řešení často zvažovat, která priorita má vlastně přijít dřív.

Plýtvání jídlem vs. plýtvání materiálem

Je okurka balená v plastu skvělá cesta, jak snížit plýtvání jídlem, nebo zbytečnost? Dá se říct, že okurka je zabalená od přírody a balit ji do plastu je pouhým mrháním materiálem a bezdůvodným vytvářením odpadu. Není to ale tak jednoduché. Okurka balená v plastu zůstane čerstvá až čtyřikrát déle než okurka bez obalu. Tím nás inspiruje k úvaze, zda je pro společnost vyšší prioritou bránit plýtvání potravinami, nebo nevytvářet odpad. Je to pouze jedna z otázek, které si dnes kladou výrobci obalových řešení.

Co je důležitější?

Obalový průmysl se nachází v neprozkoumaných vodách, kdy se snaží vyhovět několika konkurenčním agendám najednou. Jak tedy vypadá ideální obalové řešení? Je to obal, který lze používat opakovaně, i za cenu vyšší hmotnosti a nákladů na výrobu? Nebo je „správný“ obal ten nejlehčí a s co nejmenšími nároky na zásoby vody? Mají nám obaly poskytnout co nejvíce informací o obsaženém produktu a pomoci ho prodat? Nebo radši být snadno recyklovatelné, s co nejmenší uhlíkovou stopou?

Historie obalů

Nejen o této problematice si do pořadu „Let’s talk about it“ s Michaelem Londesboroughem přišel popovídat Jeffrey Osterroth, generální ředitel skupiny ATOZ, zajišťující B2B komunikaci v oblasti maloobchodu a obalového průmyslu. Společně se zaměřili na vývoj lidského nakládání s obaly, jejich roli v udržování hygieny a zachování čerstvosti potravin i na evoluci obalů jako marketingových nástrojů.

Pusťte si jejich rozhovor zde a zjistěte, například jak vzestup internetových obchodů ovlivňuje množství odpadu nebo proč si Jeffrey kupuje výhradně okurky balené v plastu.

Chcete mít jistotu, že nepřijdete o žádný nový příspěvek?
Přihlaste se k odběru novinek.
Odesláním emailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů.