Ideál moderních obalů aneb holka pro všechno
Obalový průmysl čelí novým výzvám. Dnešní obal musí nejen prodat obsažené zboží. Měl by být vyroben z recyklovatelného materiálu, chránit před zkažením či poškozením, dávat co nejvíce informací a zároveň vytvářet co nejméně odpadu. V důsledku toho musejí dnešní výrobci obalových řešení často zvažovat, která priorita má vlastně přijít dřív.
Plýtvání jídlem vs. plýtvání materiálem
Je okurka balená v plastu skvělá cesta, jak snížit plýtvání jídlem, nebo zbytečnost? Dá se říct, že okurka je zabalená od přírody a balit ji do plastu je pouhým mrháním materiálem a bezdůvodným vytvářením odpadu. Není to ale tak jednoduché. Okurka balená v plastu zůstane čerstvá až čtyřikrát déle než okurka bez obalu. Tím nás inspiruje k úvaze, zda je pro společnost vyšší prioritou bránit plýtvání potravinami, nebo nevytvářet odpad. Je to pouze jedna z otázek, které si dnes kladou výrobci obalových řešení.
Co je důležitější?
Obalový průmysl se nachází v neprozkoumaných vodách, kdy se snaží vyhovět několika konkurenčním agendám najednou. Jak tedy vypadá ideální obalové řešení? Je to obal, který lze používat opakovaně, i za cenu vyšší hmotnosti a nákladů na výrobu? Nebo je „správný“ obal ten nejlehčí a s co nejmenšími nároky na zásoby vody? Mají nám obaly poskytnout co nejvíce informací o obsaženém produktu a pomoci ho prodat? Nebo radši být snadno recyklovatelné, s co nejmenší uhlíkovou stopou?
Historie obalů
Nejen o této problematice si do pořadu „Let’s talk about it“ s Michaelem Londesboroughem přišel popovídat Jeffrey Osterroth, generální ředitel skupiny ATOZ, zajišťující B2B komunikaci v oblasti maloobchodu a obalového průmyslu. Společně se zaměřili na vývoj lidského nakládání s obaly, jejich roli v udržování hygieny a zachování čerstvosti potravin i na evoluci obalů jako marketingových nástrojů.
Pusťte si jejich rozhovor zde a zjistěte, například jak vzestup internetových obchodů ovlivňuje množství odpadu nebo proč si Jeffrey kupuje výhradně okurky balené v plastu.